Pamoga - Beli Runcit Pada Harga Borong

 

Delima digelar ’superfruit’ mengandungi antioksidan yang unggul diterajui oleh asid ellagik yang berupaya melindungi kalenjar prostat, payu dara, organ paru-paru dan jantung atau sistem kardiovaskular. Kajian menunjukan delima boleh memusnahkan sel kanser payu dara tanpa memudaratkan sel sihat dan menghalang sel kanser payu dara membentuk.















Kajian keatas tikus makmal menunjukan delima merencat pembentukan kanser paru-paru, melambatkan pertumbuhan kanser prostat. Dalam kajian yang melibatkan 50 pesakit kanser prostat, pengambilan delima menstabilkan aras PSA.


Pengambilan delima boleh menghalang pembentukan plaque daripada melonggok dalam salurdarah arteri, mengurangkan aras LDL atau kolesterol jahat dan meningkatkan aras HDL atau kolesterol baik. Delima boleh menurunkan tekanan sistolik sehingga 5 peratus. Fakta ini amat membantu dalam pengawalan penyakit jantung atau sistem kardiovaskular.


Kajian juga menunjukan delima boleh mencegah dan melambatkan penyakit nyayuk atau penyakit Alzheimer. Dalam satu kajian tikus yang dibiak untuk mengalami penyakit Alzheimer telah diberi delima dan didapati plaque amiloid dalam otak tikus itu kurang dan melaksanakan tugas minda lebih cergas berbanding tkus kawalan.


Beberapa kajian menunjukan delima boleh mengurangkan pembentukan plaque gigi, mencegah kemerosotan rawan dan menghalang radang sendi. Pengambilan delima oleh ibu mengandung boleh melindungi otak neonate daripada rosak selepas tercedera


Pamoga minuman kesihatan keluaran Vida Beauty.. Apa kelebihan Pamoga ?


Pamoga merupakan makanan tambahan ajaib untuk penyakit-penyakit biasa serta kronik.  Testimoni-testimoni terkini menunjukkan Pamoga mempunyai daya penyembuhan luar biasa serta sangat sesuai untuk penyakit-penyakit berikut:


  1. Angin Ahmar/Lumpuh

  2. Anti Tumor dan merawat AIDS

  3. Artritis, kebas

  4. Buasir

  5. Bengkak

  6. Darah beku dan anti tumor mengurangkan kesakitan

  7. Gastrik

  8. Gigitan binatang dan penawar bisa

  9. Keperluan serat untuk badan

  10. Kesejahteraan dalaman

  11. Makanan tambahan

  12. Ketahanan banda dan tenaga tambagan segera

  13. Kulit melecur

  14. Kulit kaki pecah

  15. Kecantikan kulit muka

  16. Luka dan kecederaan

  17. Gigitan serangga

  18. Luka dalam perut, usus dan ketumbuhan

  19. Lemah otot, radang dan gout

  20. Mengurangkan tekanan

  21. Menaikkan seri wajah, pucat dan kurang darah

  22. Mengawal suhu badan

  23. Masalah jantung dan ginjal

  24. Mengawal dan merawat tekanan darah tinggi

  25. Masalah kitaran haid

  26. Mata lebam /kurang tidur

  27. Mengawal dan merawat tekanan kencing manis

  28. Mencantikkan kening & bulu mata    Masalah kulit dan bibir kering

  29. Melembut dan menghaluskan kulit tubuh

  30. Pedih ulu hati dan batu karang

  31. Pembedahan

  32. Pencernaan, keracunan dan sembelit

  33. Parut pada muka dan badan

  34. Rambut (Gugur / tidak lebat)

  35. Sakit sendi / lutut

  36. Selepas bersalin dan sistem peranakan

  37. Tumbesaran dan kecergasan kanak-kanak

  38. Awet muda

  39. Memperbaiki kerosakan tisu

  40. Meredakan alahan dan alergi

  41. Kanser kulit  

Begitu banyak khasiat dan penawar Pamoga kepada kesihatan tubuh badan manusia. Siapa tak cuba memang rugi lah.. Sebotol pun sudah boleh nampak kesan jika penerimaan badan seseorang cepat kepada proses penyembuhan ...


Kandungan Pamoga seperti berikut :-

Air R.O, Sebatian Gamat, Pamogranete, Madu, Omega-3; Minyak Ikan, D-alpha-Tocopherol (Vitamin E), Klorela, Vitamin B6, Vitamin B1, Beta-Karotena


Pamoga adalah jus kesihatan terkenal di Malaysia. Kalau anda tengok kat TV memang selalu keluar kan rancangan Pamoga ni. Kalau tak berkesan maksudnya tak ada lah promosi hebat macam tu ... Nak tau berkesan ke tak kena rasa sendiri.. hihi


Cara guna Jus Pamoga


Minum 2 sudu besar,2 kali sehari semasa perut kosong.

Dicadangkan pengambilan sebelum sarapan pagi dan sebelum makan malam